Thursday, May 3, 2012

KL Lumpuh...aku...terperangkap...LRT


@Salak Selatan


@Kajang kat metropoint kajang


@Salak Selatan

Credit pics to UTUSAN, BERITA HARIAN & KOSMO

Tajuk ceh kasik havoc sket..KL semalam 2 May mengalami banjir kilat di kebanyakkan kawasan KL.. Ampang,Kajang(ni S'gorlahkan)dan Cheras..tapi aku tidak berada di kawasan sekitar ni...kat mana aku? hihi

Semalam kan ujan lebat, Mr. Hubby pon takleh nak amik sbb byk keja..so aku pon cam biasalah nak naik LRT kat sungai besi tu...tetiba takleh nak access kat kawasan entrance LRT tu? aku tanyalah kat org2 kat situ, kenapa yer? Diaorg mention banjir tren takleh nak bergerak (kat area Salak Selatan)...argh sudah macam mana aku nak balik nih..

Semasa tgh duduk memikirkan alternatif lain nak balik umah, aku dgr2 lah org2 yg dok berhampiran dgn aku kata Salak Selatan banjir (dan ada kenderaan yg tenggelam..itu mengikut citer diaorglahkan..)takderlah nak jadik telinga karat lelama plak hihi..

Tak lama lepas tu pintu access LRT akhirnya dibuka (takderlah lama sgt..aku jer cuak..tah apa2)Naik LRT benti kat BTS..aku tunggu Commuter laks..kat schedule tulis 6:43pm..skali aku dpt naik tren hanya selepas kul 7..takperlah nak buat camner kan..sistem LRT and Commuter baru get back to normal..so pasrah jerlah delay ni kan..

Sudah suratan..smlm transportation yg aku nak naik pon..mengalami "kelumpuhan" sementara hehe..aku kelenguhan kaki berdiri..takper sabar itu separuh daripada imankan..ceh ceh..

So finally I reached home around 8 plus..1 day yg sangat memenatkan..n sedikit panic di situ..


(Nota kaki : Semalam dalam kul 2 lebih abah ckp air dah deras mula membanjiri kat area kajang)

No comments:

Post a Comment