Monday, November 5, 2012

Sekadar citer anak2 di hujung minggu



Smlm petang kan ujan so kami anak beranak (read : me & anak2 jer hihi) berkrohh ngan sgt syiok..tapi si adik mcm biasa walaupon tido masih ngan hek hok hek hok..tak paham ummi ngan adik ni ..kamu mata pejam mulut b’bunyi2.Abang hmm tido ngan nyenyaknya diselimuti ngan bean bag hmm nyamannya anak2 ku tido..

Tetiba si adik boleh plak dia terbangun, aku tinjau dari jauh jer ..bangun tido tu dia terus pelok sayang abg demoksnya tu, pastu boleh plak sambung tido balik,so sweet, so cumil.Semoga kasih sayang korang berdua akan kekal hingga ke akhir hayat Insya Allah.

Pagi tu aku sgt sibuk di dapur (hiii cibuk sgt ker haha), sambil mesin baju sesambil nak masak breakfast..hmm tinjau2 lam peti ais ader mee kuning sebungkus..cargaslah tangan aku buat itu dan ini.Skali tu budak dua orang keluar masuk dapor…Yg si Abang…ummi abg lapar ni cptlah masak mee (ewah oder plak kamoo ehh)…yg si Adik nak makan nasik..mana ader nasiklah sayang mee goreng sajorkkk..Si abg tanya ummi abang nak tolong masak (read : budak umor 4 taun nak tolong masak hokey).

Sekali tu aku tak sampai ati, so aku pecahkan dua biji telor untuk dimasukkan dalam mee goreng..sonok yang amat budak dua orang nih..bergilir kacau telor (kacaulah sgt hihi)..tapi sukalah dorang dpt buat tu..yg si adik mmg ngikut jer apa yg si abg buat tu..(Actually aku mmg tak kisah pon kalau anak2 lelaki rajin ke dapor..bagus apa..almaklum aii ni takder anak dara). Lps dah siap masak breakfast, bukan main beria dan berselera lagi dorang makan.Sian anak2 ku, weekend baru dpt masakkan untuk keluarga.Tergaru jer rasa hihi.

Dah petang tu pulak ujan lebat, aku baru lepas cucikan abang poo poo…Sekali tu dia berlari sampai tercabot tuala yg aku pakaikan untuk dia.Bersunggoh dia m’gambil kain di jemoran (haha), siap cakap cepat ummi ujan dah turon..masa aku aku amik kain..dia pon kelam kelibot tolong sama dengan terbogel haha..cumil..dahlah demoks...lawak je aku raser..but i'm so proud of u abg.

Dah mlm tu Mr.Hubby treat me & anak2 kat Q-Thai Restaurant yg sepelaung jer dari umah…Food semlm mcm ader yg kurang..tapi still sedaplah...

No comments:

Post a Comment