Tuesday, March 27, 2012

Me'nate Ampang



Menjejes tak ayer liur? hihi..sajer jer...

Ok ni daging Wagyu..yang plg famous,plg mahal and plg sedap (orang2 lain kata tapi bkn aku).

Ntah..aku siaplah search dari internet bagai daging Wagyu ni apa? Lembu yg diurut/dimassage untuk menghasilkan daging yg plg lembut,sedap dan lemak yg tanpa kolestrol..

Tapi ntahlah mmg beyond my expectation b'coz tekak aku mmg takleh terima..
Aku tak pasti tang mana yg sedapnya..rupa ader..tapi rasa mmg not melt in the mouthlah haha..
Mmg kalau orang tak banjer..mmg tak gi lah aku hihi..harganya sekeping steak RM130++
Kau mampu..aku mmglah tak..
Aku amik medium well(daging masih merah2 lagi..adoyai..mmg tekak aku takleh nak terima..dan serius takleh nak menikmati kesedapannya..ke..aku mmg tak pandai mkn) yelah tekak aku bkn tekak westernkan hihi

Mr.Hubby..aku tgk..mcm terpaksa menghabiskan jugak steak yg medium rare tu (lagi merah2 - adoyai kembang tekak aku)..yelah syg kan dah orang banjer makan jerlah ..portion aku pon dia amik sket..kesian dia..full and bloated but yet beyond satisfactions.

Note : Bkn aku tak recommend, cuma nya mungkin aku mmg tak pandai nak menikmati kesedapan steak tu..yelah lain orang lain pandangannya ye tak?Tapi bagi aku sendiri mmg tak mencapai standard aku nk makanlah (ceh poyos..macam kan selalu jer mkn steak kan,walhal once in the blue moon..hihi)

Don't judge a book by it's cover..adious..

No comments:

Post a Comment