Thursday, December 20, 2012

Checklist @ Persiapan anak nak gi Tadika

Hovernya aku ni kan org lain pon ader antar anak2 g tadika takde pon checklist bagai.Bukan aku raser ni perkara penting yg berlaku di dalam kehidupan aku dan anak2.So I wanted it to be organised (kui...kui...oveerrnya mak ni).Sejujurnya aku tak beli apa2 pon lagi untuk anakanda berdua.Siannn kamoo dua org nak...hihi dpt mak cenggini yg sgt suka buat kerja last minute.Orang ckp apa? Waktu kecemasan haha.Okey udahler gelak2 yer...deborrr benornya ni anak nak g skolah tadika weh bkn nak g perang pon..
Jom kita check apa senarai yg dah ada, yg aku nak beli atau yg perlu ditokok tambah...

1) School & sports uniform - udah ader 2 pasang seorang provided by kindy (abg saje aku amikkan seluar panjang selai,sajer nak pakai kan kat abg utk ari jumaat,buat adik seluar pendek sajor) - checked

2) Bag sekolah - provided by the kindy (one each) - checked

3) Kasut sekolah - uwaaaaaaaaaaaa lom beli lagi (raser2 cam nak beli kasut biasa2 boleh bwk jenjalan cam bubblegummers tu ke..tak tau boleh ke idak..sbb raser tadika je kot..skolah btul nnt baru ingat nak beli kasut putih...eh ntahlah tgk keadaanlah nanti)

4) Stokin putih - pon tak beli lagik

5) Buku2 for 3 & 5 years - provided by kindy - checked

6) Singlet putih - 2pcs each (aku beli yg jenis lobang2 tu sejukkkk) - checked

7) Stationary - tak beli lagi (pencil, colour pencil & etc...eh gunting & gam pon termasuk stationary kan)

8) Kapur kasut (ini kalau aku beli gak kasut putihlah kan..kalau tak mmg tak beli kot)

9) Plastic wrapper - lom beli lagi (bayang buku pon lom nampak ni hihi)

10) Muqaddam or buku Iqra' - lom beli lagi...sbbnya tgh pikir lagi nak antar abg Sufi mengaji  (yg ni pon kena masukkan for additional baju melayu kan...sopan sket hihi)

Nota kaki : Out of 10 listed item only 4 item je dah setel....uikkks takutnya..nak kena setelkan jugak paling lewat pon next week sblom start skolah tadika kan.Baru msk tadika kot...sabar2 sket yer..ummi..relax..Masa g blogwalking tu baru aku perasan eh cam byk lom beli lagi...dush..dushh..pengsannnnnnnnn.


No comments:

Post a Comment