Friday, September 7, 2012

Contest bukan sekadar luck...

Salam Jumaat yg penuh barakah..nak citer apa yer arini..hmm ada kengkawan tanya..naper suka masuk contest?Boleh menang ker?Nak tau apa jawapan aku..suka sbb salah satu terapi minda..lagipon saper yg tak suka benda free ni kan..satu lagi usaha tu penting..Sbb rezeki Allah kan luas, DIA boleh beri pada siapa yg DIA kehendaki cuma kita perlu berusahalah kan..rezeki tak dtg bergolek..

Boleh menang tu satu soalan yg subjektif..so aku jawap apa yg pernah aku menanglah yer..
1) Majalah - Kategori sms (aku rasa ni yg paling senang sbb sms jer..peluang maybe lebih kepada first timer atau leh jugak pakai nama proxy- tak pernah try lagi)
Cuba2lah masuk magazine cosmopolitan,EH,LISA malaysia and ETC

2) Online magazine - Ni pon kategori sms jugak cuma takyah beli magazine just antar sms..ni pon cam luck jugak kot.
Boleh cuba masuk FEMALE,EH,MARIE CLAIRE,HERWORLD and ETC (just to name a few yg aku pernah join)

3) Online movie ticket contest - ni kadang2 memerlukan kita jawap slogan and buat slogan yg thinking out of box..aku mmg taram jer kalau movie contest ni..
Boleh try masuk kat TUPAI online.

4) Movie Merchandise - Jawab soalan and randomly pick (what can I suggest cuba try masuk on due date..mana tau ader rezeki kan just my two cents)

5) Product voting online contest - vote and jawab soalan survey (kalau ada rezeki sangkutlah kan)

6) Slogan contest - adalah masuk sket2 yg online atau offline (yg online setakat ni tak pernah menang pon hihi..yg offline drpd KFC baru2 ni tu pon adiah kecil2lan jer..dah kata newbie kan..mmg ler tak terer hihi..tu pon belasah jer)..apa yg aku tau kalau slogan contest ni dia kena rhyming means bunyi yg seakan2 sama walaupon ejaan lelain yer uols..kalau yg pro comper tu slogan tu it's in their hand kot..sap sap soi jer hihi..apa2 pon semuanya aderlah rezeki..usaha+doa+tawakal...

7) FB contest - yg ni lagilah byk, contest game ader,gambar ader,caption ader,like/share & tag ader..memacamlah..cumanya aku tak langgan broadband kan..so mmg tak baper nak joinlah contest2 kat FB ni..tapi jgn plak ader yg tak percaya..FB ni contest dia adiah best2 jugak tau..bukan setakat barangan jer tau..percutian..dan yg paling best mestilah duit..kalau aku ader internet kat umah..dah lama pulon hehe..poyos jer aku ni..

OKlah cukuplah setakat ni..berkongsi jenis2 contest yg aku pernah join...semuanya berbalik pada usaha kita..pilihlah mana yg sesuai dgn masa dan bajet kita..kalau nak join yg offline tu perlukan POP (proof of purchase)..so kita kena lebih selective kalau nak join..sbb tu aku lebih suka nk join yg online dan sms contest..ikutlah memasingkan..

Perasaan nak join contest tu biasalah kadang2 moodnya ke laut..kadang excited abis semua pon nak msk..kekadang nk join pon takder feel..ahaha..bermusim plak demam contest ni..dah kata comper bilis..join yg kecik2 pon dah syok hihi..

Seronok tau perasaan bila dpt email notification,atau sms notification atau phone calls..inform yg anda menang (bkn nak berlagak sekadar berkongsi rasa)..aku yg ikan bilis ni pon raser syok jer bila tau menang..camner lah perasaan pro-comper ngan hardcore comper tu kan..mesti berbunga2 jer raser bila menang yg best2kan..takper2 aku berangan je dulu..sbb berangan tu kan free..tapi yg pastinya once u involve in this hobby...u takkan tinggal ia..sbb this is so addictive...hehe..Benda baik kan apa salahnya..

Note : Bilerlah nak onkan mode bercontest ni..asik mode "HIBERNATION" jer ni..

No comments:

Post a Comment