Friday, April 6, 2012

Kerenah anak2

Okay..smlm aku balik awal before 7 dah reached home, sempat jugak belikan anak2 dengan 2 buah buku Ben 10 yg inclusive of adhesive stickers...My preference is beli buku than berhabis duit dgn beli menan yg tak sampai 10 minit dah pecah lah, rosaklah gerammm tullah..Diaorg dua org mmg cam kembar (yelah beza pon 2 taun jer), semua benda kena beli dua...kalau tidak yg sorang tu akan amukan...yer pengsan aku..hihi

Citernya smlm aku tak derlah kisah sangat bila si abang lekatkan pelekat2 Ben 10 yg berada kat luar rumah (menunjukkan kekreatifannya), sbb tile kat umah parents aku tu kasar sket texturenya so takder hal lah kan nk bukak pelekat tuh(sap sap soi jer hihi)..tapi bila masuk kat dlm umah tetiba dia buat perkara yg sama camtu kat tile dlm umah aku pon naik hantulah (kesnya sbb tile kat dlm umahkan smooth, so agak sukar nk tanggalkan pelekat2 tu)bising nnt atoknya..kih kih..

When emotion lebih mempengaruhi akal fikiran aku pon marahlah...

Nak tau apa yg budak berumur 3 tahun 4 bln ++ menjawab :

Sufi : Mi! Apa salah abang Mi?...(tanpa rasa bersalah)yelah budak kecik..mana tau apa..

Aku : Biler dah reda marah tu baru aku terpikir..aah dia confuse kot sbb dia buat perkara yg sama di luar dan di dalam rumah(tampal sticker tu)tapi aku marah dia plak..yelah dia tak pahamkan kecik lagi..aku terus nk marah tanpa bagitau dia dulu..yer mmg salah aku...aku tak terangkan dulu kenapa takleh buat benda tu(kengkadang biler marah lebih menguasai diri, begitulah jadinya)

Aku rasa ader jugakkan mother outside there yang mengalami lost control biler berhadapan dengan anak2 kan..Human being, selalu tak lepas dari melakukan kesilapan..
Tapi bila dah duduk sendiri baru aku terpikir (slalu Mr.Hubbylah yg akan nasihatkan aku)
Sian anak aku slalu kena marah..tanpa aku explain dulu atas sbb apa..
Mmg kengkadang rasa guilty dengan diri sendiri n anak2...Tapi setiap hari aku akan terus belajar menjadi ibu yg lebih baik dari hari semalam, yelah I'm not perfect..Everyday adalah learning process tuk aku...

To my beloved Sufi Rayyan...my precious..Ummi will always love u abang...

No comments:

Post a Comment