Monday, April 16, 2012

2D1N - Awesome weekend escapee @ Genting Highland



Picca dari Cik Google :P


Alhamdullilah walaupon cuma 2 hari 1 mlm, tapi aku n family sangat puas ati dengan trip kami yg adhoc ke Genting kali ni..serius best...

Semuanya tanpa dirancang, kengkonon nak g jenjalan jer kat Genting..sbb tu aku dan Mr.Hubby dtg sehelai sepinggang...sgt dare kan hihi..yelah kitaorg tak bajet pon nak stay..just nak jalan mkn angin jer..

Ok..lunch tu kami hanya beli set promo lunch kat McDonald and makan malam kami adalah nasi ayam di Marry Brown (rasa bolehlah, cumanya nasi sedikit mentah)

Ok kat sini just nak share sedikit info (kalau nak taulahkan..tiada paksaan hihi)

Hotel :
Aku pilih Hotel Sri Malaysia disebabkan harga hotel yg berpatutan inclusive 2 breakfast dan yang penting dekat dengan "cable car" Goh Tong.
Price bilik yg aku duduk RM230 (tapi kena byr deposit lagi RM100 so total is RM330)
Bilik adalah standard room (2 single bed)..oklah selesa gak

Cable car :
RM6 per head (tak kira adult,children or baby semua kena charge)
(So kitaorg kena RM48 - pergi/balik)

Outdoor Themepark (for evening pass):
Time :7pm till 10pm
Price : RM26 (adult)/ RM19 (children - height from 90cm and above)
(kitaorg kena RM71 - tapi sangat worth sbb byk permainan boleh try)

Antara attraction kat genting outdoor themepark adelah :

"Spaceshot" - sangat mengerikan Mr. Husband siap ckp rasa tertinggal jantung kat atas hew hew
"The Ship" - ni aku naik sangat scary, kalau suruh pegi balik mesti aku taknak der..mula2 jerit, pastu senyap..last sekali tak bukak mata...serius kecut perut aku masa kat peak tu hihi..

Utk children :
Bolehlah try naik marry go round,matahari,pirate house,elephant,antique car,elephant dan byk lagilah

Rasanya dah lebih dari 8 years aku tak masuk kat outdoor themepark ni..skrg bila dah msk serius teruja,excited terlebih and of coz adrenaline rush hihi..

Tema kat themepark ni kan "Fun at the Peak"...fun lah sangat ..nk tercabut nyawa rasanya biler sampai kat peak tu..punya takut aku ni..takper experience..

Yang penting kitaorg rasa sangat enjoy,berbaloi..dan penat huhu..

Oklah nak abish citer dah ni..esoknya pas b'fast..apalagi kitaorg menuju ker Strawberry Park (tujuan nak bagi anak merasa memotong buah strawberi sendiri,experience kan...yelah kitaorg tak pernah pon merasa potong strawberi..and yg penting anak2 teruja dan enjoy..(mak dia pon sama hehe)
Free entrance..diaorg akan charge if u pick a minimum of 100gm of strawberries.

Tak perlu lagi ke Cameron Highland, Genting pon dah ada skrg ni strawberry..best sgt..org Cameron jgn marah plak yer..ni gurauan semata..70%

Personal opinion aku Genting Highland menawarkan kemudahan percutian untuk seisi keluarga semua pon ada..yg penting ada..kerching2 lah kan..no money..no vacation..

Siapa kata kat dlm M'sia ni tak byk tempat pelancongan,banyakkkkkkkkkkkkkk sangat,cuma mungkin ada tempat yg kita kurang tahu potensi pelancongannya...

Tujuan aku aderlah sekadar berkongsi info, if ada yg nak pergi, bolehlah buat bajet sendiri kalau nak pergi "ADHOC" cam kami nih hihi..jgn buat slalu..sekali-sekala tak apalahkan..

Signing of..adiouss..

No comments:

Post a Comment