Wednesday, February 15, 2012

2012 - Resolutions

Yer..tau..dah bulan kedua tahun ni baru sibuk nak ber-resolusi bagai..tak kisahlah..lagipon ni kan blog aku..hihi..ader org nak baca ker? Lagipon sbg catitan peribadi..Hmm resolusi aku utk tahun ni aderlah..jeng2..

1) Nak bangun awal pagi...means nak sampai keja awal (ceh pekerja berdedikasi ni)

2) Nak jadi ibu yang lebih rajin memasak (skrg dah semakin rajin...puh..puh biarlah selalu rajin memasak..biar suami ngan anak2 makan air tangan aku...hihi..biar berkat and diaorg teringat-ingat..chewah)

3) Nak simpan duit untuk masa depan (diri sendiri and for family)..ASB & Tabung Haji
(Dah start mula menyimpan untuk ASB..dan nak start menyimpan untuk tabung haji)
Ada fakta dari pakar kewangan yang menyatakan untuk menambahkan simpanan aderlah
dengan menyimpan - tak kisahlah byk ker sket..yang penting aderlah permulaan untuk
menyimpan tu..mula2 memang susah..asik raser tak cukup jer nak menyimpan..hihi..skrg..dah ok sket...tahap kesedaran untuk menyimpan tu dah tinggi sket...Yelah bila pikir umur dah 30 plus duit yang aku simpan hampir takder..sedih..
Aku skrg ni mengambil sikap biar sikit...lama-lama jadi bukit..

4) Nak menerapkan sikap menabung kepada anak2 aku...nak bagi diaorg menjadi org yang lebih menghargai..

5) Nak meraikan hari penting untuk org tersayang..selalu asik g makan jer..taun ni mcm nak kasik special sket atau surprise..wish me luck..

6) My last but not the least is opportunity and my passion to win a contest..
Yer..since last year terasa diri lebih bertuah bila menceburi hobi yang memberi hasil yang tak pernah terfikir akan dapat...s'belum ni mcm terset dlm minda dengan sikap yang pessimist..kalau aku msk contest blom tentu menang...tapi semuanya berubah bila aku bermula semasa dlm pantang tahun 2010 bulan 7..serius mmg tak sangka boleh menang contest sms dari Majalah Cosmopolitan..siap husband aku jadi batu Ronson scam agaknya kata dia..aku pikir positif dan mtk husband aku g collect hadiah..dan ternyata hadiah yg diterima agak lumayan hihi..so bermulalah episod aku join contest magazine..tapi takderlah slalu..sbb bkn sngkan kalau nak kluarkan duit sendiri benda yang mahal2...
Alhamdullilah..kegembiraan yang aku terima dari contest especially majalah ...bilamana nama diumumkan sbg pemenang...excited mode..setiap kali ader sms atau email notification yang kata anda menang @ you have won etc..etc...
kemenangan tu dirasakan berganda bila dapat dikongsikan dengan org tersayang..
Teringin sgt rasa di hati utk memenangi hadiah wang tunai spt comper hebat
Mama Zharfan
Insya Allah..semoga ader rezeki untukku dan family...Amin..

No comments:

Post a Comment