Monday, July 30, 2012

Cerita ceriti berbuka puasa - 8th Ramadhan

Ari sabtu yg baru lepas ni,kat umah parent aku buat breakfasting & gathering ngan adik-beradik sebelah my mother...mmg terbaik der..Besh giler and the foodies is awesome haha..Mak akunya proposal every house should bring 1 kind of meal and 1 type of kueh..so sket2 lama2 jadi bukit kan..As tuan rumah kitaorg masak ikan keli cili padi (org nogori mmg suko mkn podas ni ha),bubur kacang,agar2 merah..n yg paling menjadi rebutan aderlah air fruit cocktails (perasan)..best sgt..

Bila dah berkumpul beramai2 ni,mcm2 lah air tangan yg dapat dirasakan..mmm nyummeh..ader ayam masak gulai cili padi,kari ikan,sop tulang temulang,kuih-mueh and yg paling attract kat mata aku aderlah cik Red Velvet Cupcakes...dah lama mengidam nak mkn..aritu ms g shah alam dah nak terbeli tapi tak jadi..rupa2 mmg nak jadi rezeki aku dapat makan air tangan my own cousie Nad's.

Tak sangka weh my cousin sister ni berkebolehan masak cakes ke cupcakes..series sgt besh...dia jer yg malu2 hihi..Aku ni org kampung manalah biasa makan benda yg pelik2 ni kan..so haruslah teruja.The combination is superb..well done little sister..Aku hmm tak berapa pandailah..bab kek pelik2 nih..kalau suh buat kek coklat moist pon terpaksa refer resepi balik..teruk ker? Tapi Insya Allah jadiklah..walaupon tak pro...nak makan buat kuarga sendiri bulehlah..



Note : Jangan ader yg jilat screen pc yer..hihi.

No comments:

Post a Comment